ဤမွာေျမျပင္ ျမစိမ္းဆင္လွ်က္ ေကာင္ကင္မုိးဝယ္ နီလာခ်ယ္၍ အုိဘယ့္လူသား ႏွစ္ေရာင္ႀကားဝယ္ ခန္႔ညားေပစ ခန႔္ေပစ၊

Thursday, May 9, 2013

သတင္းအဂၤါရပ္မ်ား.....

.သတင္းအဂၤါရပ္မ်ား.....

ဘာျဖစ္တာလဲ (What)
ဘယ္သူျဖစ္တာလဲ (Who)
ဘယ္တုန္းကျဖစ္တာလဲ (When)
ဘယ္ေနရာမွာျဖစ္တာလဲ (Where)
ဘာေၾကာင့္ျဖစ္တာလဲ (why)
ဘယ္လိုျဖစ္တာလဲ (How)

(၁) တင္ၿပတဲ့ စာနဲ ့လိုက္ဖက္တဲ ့ရုပ္ပံု ပါရွိရပါမယ္။

မိမိတင္ၿပတဲ့ အေၾကာင္းအရာဟာ တင္ၿပလိုတဲ ့ဓာတ္ပံု ပါသင့္ပါတယ္လို ့ မွတ္ခ်က္ၿပဳခ်င္ပါတယ္။ မဂၢဇင္း လို စာအုပ္ တစ္အုပ္မွာ ကဗ်ာ ေရးတာ ပဲ ၿဖစ္ၿဖစ္၊ ေဆာင္းပါးေရးတာပဲ ၿဖစ္ၿဖစ္ ဘယ္ေနရာမဆို လိုက္ဖက္တဲ့ ရုပ္ပံုမ်ားကို ထည့္သြင္းၾကတာ စာဖတ္သူကို ဆြဲေဆာင္ေစဖို ့ တစ္ခုတည္းေသာ ေဖာ္ညြန္းခ်က္အေနနဲ ့ သံုးၾကတာကို ေတြ ့ၾကမွာပါ။

သတိၿပဳရမွာက . မိမိတင္ၿပတဲ့ စာနဲ ့လိုက္ဖက္တဲ့ ပံုေတြသာ ၿဖစ္ပါေစ ။ Business အေၾကာင္း ေဆာင္းပါးေရးရင္ အလုပ္လုပ္ေနတဲ့ ေဆြးေႏြးေနတဲ့ ရံုး၀န္ထမ္းပံုနဲ ့လူပံု ထည့္တာ သူတို ့ဒီစာကို ေဖာ္ညြန္းခ်င္တယ္ဆိုတာ သေဘာေပါက္ေစခ်င္လို ့ပဲ ၿဖစ္ပါတယ္။ တင္ၿပပံုနဲ ့မဆိုင္တဲ ့ရုပ္ပံု ထည့္ၿခင္းကေတာ့ မၿပဳသင့္ပါဘူး..။
ဥပမာ အခ်စ္ကဗ်ာတစ္ပုဒ္ကို ေရးၿပီး တင္လိုက္ရင္ အခ်စ္နဲ ့ပတ္သတ္တဲ ့ Romance ပံုေလးေတြသာ ၿဖစ္သင့္ပါတယ္ ။မဆီမဆိုင္ တင္ၿပသူ မိမိရဲ ့ ဖလမ္းဖလမ္းထေနတဲ့ ပံုနဲ ့တြဲၿပီး တင္ၿပတာေတာ့ မၿဖစ္သင့္ပါဘူး။ အဓီက ကေတာ့ မိမိတင္ၿပလိုတဲ့ အေၾကာင္းအရာ နဲ ့ မဆီေလွ်ာ္တဲ့ ပံု မၿဖစ္သင့္ပါ။

(၂) တင္ၿပတဲ့သူ နာမည္ပါရပါမယ္။

စာပုဒ္ အဆံုးမွာ ဘယ္သူ ဘယ္၀ါ ၿဖစ္ပါတယ္ ဆိုတာေလး ထည့္သြင့္ေပးပါ ။ ဒါ မိမိေရးထားတဲ့ ဟာဆိုၿပီး အသိအမွတ္ေလးေတာ့ ၿပဳခံဖို ့သင့္ပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ ဘယ္သူ ဘယ္၀ါ ေရးတယ္ဆိုတာ ေလးထည့္ထားေတာ့ စာဖတ္သူမ်ားက ဘယ္သူေရးထားတဲ့ စာပါလားဆိုၿပီး စိတ္ထဲ စြဲေနမယ္ ့အၿပင္ စာေရးသူတိုင္းဟာ မိမိေရးသားတဲ့အေၾကာင္းအရာကို မိမိတာ၀န္ယူရမွာ ၿဖစ္သည့္အတြက္ ေၿဖရွင္းခ်က္ေတြ ဘာေတြ ရွိလာရင္ ထိပ္တိုက္ရင္ဆိုင္ႏိုင္မွာ ၿဖစ္ပါတယ္ ။

ဥပမာ ..မိမိေရးသားမွဳကို ေကာ္ပီကူးေရးသားမွဳမ်ား ရွိလာရင္ ေၿဖရွင္းႏိုင္မည့္ အၿပင္ ေရးသားသူ ဘယ္သူ ဘယ္၀ါဆိုတာ ပါတဲ့အတြက္ သေဘာက်တဲ့ Online Media က ေဖာ္ၿပလိုလွ်င္ မိမိဆီကို တိုက္ရိုက္ဆက္သြယ္လာႏိုင္တဲ့ Marketing တစ္မ်ိဳးၿဖစ္လာႏိုင္ပါတယ္။

(၃) မိမိကိုယ္ပိုင္ေရးသားခ်က္ မဟုတ္ရင္ ကိုးကားခ်က္ ( Credit ) ထည့္သြင္းရပါမယ္။

ဘာသာၿပန္ေရးသားသူမ်ား သတိထားစရာပါ ။ အြန္လိုင္းကေန ခပ္တည္တည္ေကာက္ၿပီး ဘာသာၿပန္လိုက္တယ္ ။ ေနာက္ ကိုယ့္နာမည္ၾကီး ေကာက္တပ္ၿပီး မိမိေရးသည္တို ့ ဘာတို ့ မလုပ္သင့္ပါဘူး ။ ဘယ္ဆိုက္ကေန ကူးယူၿပီး ေဖာ္ၿပပါတယ္ ။ ကုိးကားပါတယ္ ဆိုတာေလးေတာ့ မူရင္း တင္ၿပသူကို ေလးစားတဲ့အေနနဲ ့ထည့္သြင္းသင့္ပါတယ္ ။ ဒါကလည္း မီဒီယာ Ethic တစ္ခု ၿဖစ္ပါတယ္။

(၄) စကားေၿပ အေရးအသားနဲ ့စကားေၿပာဟန္ အေရးအသားကို သတိၿပဳ ခြဲၿခားတက္ရပါမယ္။

Social Media မွာ ေရးသားၾကတဲ့စာမ်ားဟာ သတင္းစာမ်ား ၊ ဂ်ာနယ္မ်ား အတြက္ ေရးတဲ့ စာမ်ား မဟုတ္ပါ ။ ထို ့အတြက္ ဖတ္ရင္ စိတ္၀င္စားမွဳ ရွိေအာင္ ဘယ္လိုနည္းနဲ ့ေရးမလဲဆိုတာ ကိုယ္တိုင္ ဆံုးၿဖတ္ရမွာ ၿဖစ္ပါတယ္ ။ ဒါကေတာ့ ကိုယ္ဘယ္လို နဲ ့ဘယ္လိုင္းသြားတယ္ဆိုတာ အေပၚမူတည္ပါတယ္။ Social Media ကို သံုးသူမ်ားဟာ ၅ မိနစ္ထက္ ပိုတဲ့ တင္ၿပခ်က္ကို ဖတ္ရွဳဖို ့စိတ္၀င္စားမွဳ နည္းၾကတယ္လို ့သိရပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဘယ္လိုအေရးအသားက ငါးမိနစ္ေလာက္မွာ မိမိေပးခ်င္တဲ့ Message ကို ေပးမယ္ ။ စာဖတ္သူကို ဆြဲေဆာင္ႏိုင္မယ္ဆိုတာ သတိခ်ပ္စရာပါ ။

(၅) ၿပန္စစ္ပါ ၊ ၿပန္ဖတ္ပါ

Article တစ္ခုကို ေရးၿပီးသြားၿပီး ဆိုရင္ ၿပန္စစ္ဖို ့ကေတာ့ မေမ ့သင့္ပါဘူး ။ မိမိၿပန္ဖတ္ၾကည့္ရင္း ကိုယ္သာ စာဖတ္သူဆိုရင္ လို ့ ခံစားၿပီး ဖတ္ေပးပါ ။ ဒါမွ လိုတာေတြ ပိုတာေတြ ေတြ ့မွာပါ ။စာလံုးအၿဖတ္အေတာက္ မွန္ မမွန္ေတြ ၊ အထားအသို နဲ ့ စင္းလံုးေခ်ာမေခ်ာကို ၾကည့္ပါ။ ေရးထားတာေတာ့ ၿပီးသြားပါၿပီ မိမိေပးခ်င္တဲ့ အေၾကာင္းအရာ ေပၚမေပၚကလည္း ၿပန္ဖတ္ရင္း ဆန္းစစ္သြားပါ ။

(၆) ဖန္တီးမွဳ နဲ ့Article

တစ္ခါတေလ အသစ္အဆန္းေလးေတြ မေပးႏိုင္တဲ့ တင္ၿပပံုကို စာဖတ္သူမ်ားဟာ ၿငီးေငြ ့တက္ၾကပါတယ္ ။ အထက္ပါ ေဖာ္ၿပပါ အခ်က္မ်ားနဲ ့လည္း ကိုက္ညီၿပၤီး လန္ပ်ံေနေအာင္ ေရးႏိုင္ေပမဲ့ လူေတြဟာ အသစ္အဆန္းကို မွ ၾကိဳက္တာ ထံုးစံပါ ။ တခါတေလ ၿဖစ္နိုင္ရင္ စာဖတ္သူနဲ ့စာေရးသူ ေဆြးေႏြႏိုင္တဲ့ အစီအစဥ္ေလး ေတြ Feedback ၿပန္ေပးႏိုင္တဲ့ အစီအစဥ္ေလးေတြ လုပ္သင့္ပါတယ္ ။

ဘာလို ့လဲဆိုေတာ့ လူေတြ ဘာလိုေနတယ္ဆိုတာ သိၿပီး အသစ္အဆန္းေတြ ဖန္တီးေပးႏိုင္ တဲ့ အခ်မ္းသာဆံုး Technical Company မ်ားဟာ Apple တို ့ Facebook တို ့ဘာလို ့ၿဖစ္ေနရသလဲဆိုတာ သေဘာေပါက္ရပါမယ္။က်ေနာ္တို ့ေရွ ့ဆက္ဘယ္လိုပံုေလးေတြ
ဖန္းတီးမယ္ဆိုတာ က်ေနာ္တို ့ကိုယ္တိုင္ ရွာေဖြ၍ ေသာ္လည္ေကာင္း ၊ Survey ဆင္း၍ ေသာ္လည္ေကာင္း ၊ အဖြဲ ့လိုက္ ေလ့လာ၍ ေသာ္လည္ေကာင္း ဖန္တီးေနရင္ ထိုအတြက္ Burning Desire ၿဖစ္ေနရမည္ ။



By Freddy

No comments:

Post a Comment

Blog Widget by LinkWithin