.သတင္းအဂၤါရပ္မ်ား.....
ဘာျဖစ္တာလဲ (What)
ဘယ္သူျဖစ္တာလဲ (Who)
ဘယ္တုန္းကျဖစ္တာလဲ (When)
ဘယ္ေနရာမွာျဖစ္တာလဲ (Where)
ဘာေၾကာင့္ျဖစ္တာလဲ (why)
ဘယ္လိုျဖစ္တာလဲ (How)
(၁) တင္ၿပတဲ့ စာနဲ ့လိုက္ဖက္တဲ ့ရုပ္ပံု ပါရွိရပါမယ္။
မိမိတင္ၿပတဲ့ အေၾကာင္းအရာဟာ တင္ၿပလိုတဲ ့ဓာတ္ပံု ပါသင့္ပါတယ္လို ့ မွတ္ခ်က္ၿပဳခ်င္ပါတယ္။ မဂၢဇင္း လို စာအုပ္ တစ္အုပ္မွာ ကဗ်ာ ေရးတာ ပဲ ၿဖစ္ၿဖစ္၊ ေဆာင္းပါးေရးတာပဲ ၿဖစ္ၿဖစ္ ဘယ္ေနရာမဆို လိုက္ဖက္တဲ့ ရုပ္ပံုမ်ားကို ထည့္သြင္းၾကတာ စာဖတ္သူကို ဆြဲေဆာင္ေစဖို ့ တစ္ခုတည္းေသာ ေဖာ္ညြန္းခ်က္အေနနဲ ့ သံုးၾကတာကို ေတြ ့ၾကမွာပါ။
သတိၿပဳရမွာက . မိမိတင္ၿပတဲ့ စာနဲ ့လိုက္ဖက္တဲ့ ပံုေတြသာ ၿဖစ္ပါေစ ။ Business အေၾကာင္း ေဆာင္းပါးေရးရင္ အလုပ္လုပ္ေနတဲ့ ေဆြးေႏြးေနတဲ့ ရံုး၀န္ထမ္းပံုနဲ ့လူပံု ထည့္တာ သူတို ့ဒီစာကို ေဖာ္ညြန္းခ်င္တယ္ဆိုတာ သေဘာေပါက္ေစခ်င္လို ့ပဲ ၿဖစ္ပါတယ္။ တင္ၿပပံုနဲ ့မဆိုင္တဲ ့ရုပ္ပံု ထည့္ၿခင္းကေတာ့ မၿပဳသင့္ပါဘူး..။
ဥပမာ အခ်စ္ကဗ်ာတစ္ပုဒ္ကို ေရးၿပီး တင္လိုက္ရင္ အခ်စ္နဲ ့ပတ္သတ္တဲ ့ Romance ပံုေလးေတြသာ ၿဖစ္သင့္ပါတယ္ ။မဆီမဆိုင္ တင္ၿပသူ မိမိရဲ ့ ဖလမ္းဖလမ္းထေနတဲ့ ပံုနဲ ့တြဲၿပီး တင္ၿပတာေတာ့ မၿဖစ္သင့္ပါဘူး။ အဓီက ကေတာ့ မိမိတင္ၿပလိုတဲ့ အေၾကာင္းအရာ နဲ ့ မဆီေလွ်ာ္တဲ့ ပံု မၿဖစ္သင့္ပါ။
(၂) တင္ၿပတဲ့သူ နာမည္ပါရပါမယ္။
စာပုဒ္ အဆံုးမွာ ဘယ္သူ ဘယ္၀ါ ၿဖစ္ပါတယ္ ဆိုတာေလး ထည့္သြင့္ေပးပါ ။ ဒါ မိမိေရးထားတဲ့ ဟာဆိုၿပီး အသိအမွတ္ေလးေတာ့ ၿပဳခံဖို ့သင့္ပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ ဘယ္သူ ဘယ္၀ါ ေရးတယ္ဆိုတာ ေလးထည့္ထားေတာ့ စာဖတ္သူမ်ားက ဘယ္သူေရးထားတဲ့ စာပါလားဆိုၿပီး စိတ္ထဲ စြဲေနမယ္ ့အၿပင္ စာေရးသူတိုင္းဟာ မိမိေရးသားတဲ့အေၾကာင္းအရာကို မိမိတာ၀န္ယူရမွာ ၿဖစ္သည့္အတြက္ ေၿဖရွင္းခ်က္ေတြ ဘာေတြ ရွိလာရင္ ထိပ္တိုက္ရင္ဆိုင္ႏိုင္မွာ ၿဖစ္ပါတယ္ ။
ဥပမာ ..မိမိေရးသားမွဳကို ေကာ္ပီကူးေရးသားမွဳမ်ား ရွိလာရင္ ေၿဖရွင္းႏိုင္မည့္ အၿပင္ ေရးသားသူ ဘယ္သူ ဘယ္၀ါဆိုတာ ပါတဲ့အတြက္ သေဘာက်တဲ့ Online Media က ေဖာ္ၿပလိုလွ်င္ မိမိဆီကို တိုက္ရိုက္ဆက္သြယ္လာႏိုင္တဲ့ Marketing တစ္မ်ိဳးၿဖစ္လာႏိုင္ပါတယ္။
(၃) မိမိကိုယ္ပိုင္ေရးသားခ်က္ မဟုတ္ရင္ ကိုးကားခ်က္ ( Credit ) ထည့္သြင္းရပါမယ္။
ဘာသာၿပန္ေရးသားသူမ်ား သတိထားစရာပါ ။ အြန္လိုင္းကေန ခပ္တည္တည္ေကာက္ၿပီး ဘာသာၿပန္လိုက္တယ္ ။ ေနာက္ ကိုယ့္နာမည္ၾကီး ေကာက္တပ္ၿပီး မိမိေရးသည္တို ့ ဘာတို ့ မလုပ္သင့္ပါဘူး ။ ဘယ္ဆိုက္ကေန ကူးယူၿပီး ေဖာ္ၿပပါတယ္ ။ ကုိးကားပါတယ္ ဆိုတာေလးေတာ့ မူရင္း တင္ၿပသူကို ေလးစားတဲ့အေနနဲ ့ထည့္သြင္းသင့္ပါတယ္ ။ ဒါကလည္း မီဒီယာ Ethic တစ္ခု ၿဖစ္ပါတယ္။
(၄) စကားေၿပ အေရးအသားနဲ ့စကားေၿပာဟန္ အေရးအသားကို သတိၿပဳ ခြဲၿခားတက္ရပါမယ္။
Social Media မွာ ေရးသားၾကတဲ့စာမ်ားဟာ သတင္းစာမ်ား ၊ ဂ်ာနယ္မ်ား အတြက္ ေရးတဲ့ စာမ်ား မဟုတ္ပါ ။ ထို ့အတြက္ ဖတ္ရင္ စိတ္၀င္စားမွဳ ရွိေအာင္ ဘယ္လိုနည္းနဲ ့ေရးမလဲဆိုတာ ကိုယ္တိုင္ ဆံုးၿဖတ္ရမွာ ၿဖစ္ပါတယ္ ။ ဒါကေတာ့ ကိုယ္ဘယ္လို နဲ ့ဘယ္လိုင္းသြားတယ္ဆိုတာ အေပၚမူတည္ပါတယ္။ Social Media ကို သံုးသူမ်ားဟာ ၅ မိနစ္ထက္ ပိုတဲ့ တင္ၿပခ်က္ကို ဖတ္ရွဳဖို ့စိတ္၀င္စားမွဳ နည္းၾကတယ္လို ့သိရပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဘယ္လိုအေရးအသားက ငါးမိနစ္ေလာက္မွာ မိမိေပးခ်င္တဲ့ Message ကို ေပးမယ္ ။ စာဖတ္သူကို ဆြဲေဆာင္ႏိုင္မယ္ဆိုတာ သတိခ်ပ္စရာပါ ။
(၅) ၿပန္စစ္ပါ ၊ ၿပန္ဖတ္ပါ
Article တစ္ခုကို ေရးၿပီးသြားၿပီး ဆိုရင္ ၿပန္စစ္ဖို ့ကေတာ့ မေမ ့သင့္ပါဘူး ။ မိမိၿပန္ဖတ္ၾကည့္ရင္း ကိုယ္သာ စာဖတ္သူဆိုရင္ လို ့ ခံစားၿပီး ဖတ္ေပးပါ ။ ဒါမွ လိုတာေတြ ပိုတာေတြ ေတြ ့မွာပါ ။စာလံုးအၿဖတ္အေတာက္ မွန္ မမွန္ေတြ ၊ အထားအသို နဲ ့ စင္းလံုးေခ်ာမေခ်ာကို ၾကည့္ပါ။ ေရးထားတာေတာ့ ၿပီးသြားပါၿပီ မိမိေပးခ်င္တဲ့ အေၾကာင္းအရာ ေပၚမေပၚကလည္း ၿပန္ဖတ္ရင္း ဆန္းစစ္သြားပါ ။
(၆) ဖန္တီးမွဳ နဲ ့Article
တစ္ခါတေလ အသစ္အဆန္းေလးေတြ မေပးႏိုင္တဲ့ တင္ၿပပံုကို စာဖတ္သူမ်ားဟာ ၿငီးေငြ ့တက္ၾကပါတယ္ ။ အထက္ပါ ေဖာ္ၿပပါ အခ်က္မ်ားနဲ ့လည္း ကိုက္ညီၿပၤီး လန္ပ်ံေနေအာင္ ေရးႏိုင္ေပမဲ့ လူေတြဟာ အသစ္အဆန္းကို မွ ၾကိဳက္တာ ထံုးစံပါ ။ တခါတေလ ၿဖစ္နိုင္ရင္ စာဖတ္သူနဲ ့စာေရးသူ ေဆြးေႏြႏိုင္တဲ့ အစီအစဥ္ေလး ေတြ Feedback ၿပန္ေပးႏိုင္တဲ့ အစီအစဥ္ေလးေတြ လုပ္သင့္ပါတယ္ ။
ဘာလို ့လဲဆိုေတာ့ လူေတြ ဘာလိုေနတယ္ဆိုတာ သိၿပီး အသစ္အဆန္းေတြ ဖန္တီးေပးႏိုင္ တဲ့ အခ်မ္းသာဆံုး Technical Company မ်ားဟာ Apple တို ့ Facebook တို ့ဘာလို ့ၿဖစ္ေနရသလဲဆိုတာ သေဘာေပါက္ရပါမယ္။က်ေနာ္တို ့ေရွ ့ဆက္ဘယ္လိုပံုေလးေတြ
ဖန္းတီးမယ္ဆိုတာ က်ေနာ္တို ့ကိုယ္တိုင္ ရွာေဖြ၍ ေသာ္လည္ေကာင္း ၊ Survey ဆင္း၍ ေသာ္လည္ေကာင္း ၊ အဖြဲ ့လိုက္ ေလ့လာ၍ ေသာ္လည္ေကာင္း ဖန္တီးေနရင္ ထိုအတြက္ Burning Desire ၿဖစ္ေနရမည္ ။
By Freddy
Thursday, May 9, 2013
သတင္းအဂၤါရပ္မ်ား.....
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment