ဤမွာေျမျပင္ ျမစိမ္းဆင္လွ်က္ ေကာင္ကင္မုိးဝယ္ နီလာခ်ယ္၍ အုိဘယ့္လူသား ႏွစ္ေရာင္ႀကားဝယ္ ခန္႔ညားေပစ ခန႔္ေပစ၊

Saturday, June 6, 2009

ဘုရားထီးတင္ပြဲ မဲေဆာက္ပုံျပင္မ်ား(၂ )

ထုိင္းႏုိင္ငံအတြင္း မဲေဆာက္ျမိဳ ႔မွ မုိင္ ၂၀ ခန္႔အကြာမွာ ဖါေဒ႔ အမည္ေပးထားတဲ႔ ကရင္ရြာႀကီးတရြာရွိပါတယ္ သူတုိဟာ လြန္ခဲ႔တဲ႔ႏွစ္ ၄၀-ခန္႔က ျမန္မာႏုိင္ငၤအတြင္းမွ ျပည္တြင္းစစ္ေႀကာင္႔ လာေရာက္ေနထုိင္ႀကရေသာ ကရင္လူမ်ဳိး ျမန္မာႏိုင္ငံသား စစ္စစ္မ်ားျဖစ္ႀကပါတယ္၊ ခုအခ်ိန္မွာေတာ႔ ဦးစြာပထမ လာေရာက္အေျခခ် ေနထုိင္ေသာ မ်ဳိဆက္မ််ား တဦးစ ၂-ဦးစ ဘဲရွိပါေတာ႔တယ္၊ ထုိင္ႏုိင္ငံသာ အသိအမွတ္ျပဳလက္မွတ္ရ ဒုတိယ မ်ဳိဆက္မ်ားသာရွိပါသည္၊ ဖါေဒ႔ ဆုိတာ အေဖ႔ဘက္ကလုိ႔ ကရင္လုိေျပာတာပါ ကရင္ျပည္နယ္ဘက္က ကရင္ မ်ားကုိဆုိေႀကာင္း သိရပါတယ္ မြန္ေဒ႔ ဆုိတာ အေမ႔ဘက္ကလုိ႔ ကရင္လုိေျပာတာပါ ျမစ္ဝကြ်န္းေပၚက ကရင္ မ်ားကိုဆုိေႀကာင္း သိရပါတယ္။
အရွင္ဦးေကာဝိဒ ဆရာေတာ္ဟာ ရန္ကုန္ျမိဳ ႔ လမ္းမေတာ္ျမိဳ ႔နယ္ကျဖစ္ျပီး အေမကရင္ ေဖဗမာ ဗုိလ္တေထာင္ ခရစ္လမ္းရွိ ခရိယန္အထက္တန္းေက်ာင္းတြင္ ငယ္စဥ္ကေနခဲ႔႔ပါတယ္၊ အဆုိေတာ္ႏြဲယဥ္ဝင္း ႏွင့္တေက်ာင္းထဲျဖစ္သည္၊ ဘြဲ႔ရျပီး ႏုိင္ငံျခးသံရုံး တရုံးမွာ အဂၤလိပ္စာဘာသာျပန္ အရာရွိလုပ္ခဲ့၍ အေမအုိႀကီးကုိ ဘဝတပါးေျပာင္းသည္အထိ လုပ္ေကြ်သမူ႔ ျပဳခဲ့ျပီးမွ ရဟန္ေဘာင္သုိ႔ ကူးခဲ့ပါသည္၊ ဦေကာဝိဒ ဆရာေတာ္သည္ ထုိင္းဘာသာစကားကုိ ရဟန္ဘဝျဖင့္ ဘန္ေကာက္တြင္ေလလာ သင္ယူခဲ့ျပီး ယခုအခါ ျမဝတီျမိဳ ႔တဖက္ကမ္း ထုိင္ႏုိင္ငံ Tak- ခရုိင္ သံဃာဥကၠဌ သက္ေတာ္ ၇၇-ရွိ ဝပ္မနီ ဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္ဆရာေတာ္၏ P.A အျဖစ္ လက္ကတုံးေတာင္ေဝွ လုပ္ေဆာင္ေပးေနရ႔ပါသည္၊ အလြန္ဂုဏ္ယူစရာေကာင္းပါသည္၊ ဦေကာဝိဒ ဆရာေတာ္ေျပာျပတာက ဖါေဒ႔ ဆုိတဲ့အမည္သည္ ထုိင္ဘုရင္ သမီးေတာ္သီရိဒုံ၏ အမည္ျဖစ္ေႀကာင္းသိရပါသည္ ဖါေဒ႔ ထုိင္စကားအရ သႀကားမင္းကဲသုိ႔ တန္ခုိးရွိသူ ဟုဆုိသည္ ဖါေဒ႔ရြာအမည္ဟာ သီရိဒုံ၏အမည္ျဖင့္ မည့္ေခၚထားတာပုိ၍ ျဖစ္ႏုိင္ပါသည္ ။
ဖါေဒ႔ရြာ ဘုရားထီးတင္ပြဲသည္ ၂၀၀၉ ခုႏွစ္ေမလ ၁၇-ရက္ေန႔နံနက္ တြင္ျဖစ္ပါသည္၊ ဖါေဒ႔ရြာဘုန္ေတာ္ႀကီးေက်ာင္း ဆရာေတာ္ဦးဝိမလ (မုတၱမ) ဦးစီးျပီးဘုရား ထီးတင္ျခင္းျဖစ္ပါသည္၊ ေမလ ၁၆-ရက္ေန႔တနာရီတြင္ ဆရာေတာ္ဦးဝိမလ ဦေဆာင္၍ ဟုိင္လတ္ကားေလးစီး၊ ကုန္တင္ကာႀကီးတစီးျဖင့္ သာသနအလံလြင့္ထူကာ မဲေဆာက္ျမဳိ ႔ ထုံေထာင္ရပ္ကြက္ရွိ ရန္မကင္းအမည္ရ စက္ခ်ဳပ္အလုပ္ရုံမွ အမ်ဳိသား လုပ္သာမ်ားက ပုဆုိးဆင္တူ အင္းက်ီအျဖဴ အမ်ဳိးသမီးလုပ္သာမ်ားက ေယာဂိထမိန္ အင္းက်ီအျဖဴ ေယာဂိတဘက္ အလွဴခံေငြဖလား မ်ားကုိင္ကာအလွဴခံ၍ မဲေဆာက္ျမိဳ ႔အတြင္း ႏွင့္ မဲေဆာက္ျမိဳ ႔ျပင္ရွိ စက္ရုံ အလုပ္ရုံမ်ားတြင္ ေပးထားေသာ ဘုရားေစတီႀကီး ေစတီရံမ်ား၏ထီးေတာ္မ်ား ေကာက္ခံရရွိေသာ အလွဴေငြမ်ားကုိ လုိက္လံသိမ္းဆည္း၍ လမ္တြင္အလွဴခံကာ ဖါေဒ႔ရြာသုိ႔ ျပန္ခဲ့ပါသည္၊ တခ်ဳိ ႔စက္ရုံမ်ားသည္ လုပ္သားမ်ာကုိလုံဝ အျပင္ထြက္ခြင့္ မေပးႀကပါ ေနာက္ေန႔ဘုရားထီးတင္ပြဲသုိ႔လည္း မလာေရာက္ႏုိင္ႀကပါ၊ ဖါေဒ႔ရြာဘုန္ႀကီးေက်ာင္သုိ႔ ညေန ၅-နာရီေက်ာ္ခန္႔ျပန္ေရာက္ႀကပါသည္။
ဖါေဒ႔ရြာသြားလမ္းမွာ မဲေဆာက္ျမိဳ ႔ အစုိးရေဆးရုံႀကီး ေရွ ႔လမ္းအတုိင္း ကပၻိဘန္းရြာ၊
ဆက္သြားလွ်င္အေဝေျပးလမ္းမႀကီးေရာက္ပါမည္၊ ဘယ္ဘက္ခ်ဳိး၍ နာရီဝက္ေက်ာ္ေက်ာ္သြားပါက ကားလမ္းတဘက္ျခမ္း ဘယ္ဘက္ျခမ္းတြင္ ဖါေဒ႔ရြာသို႔ဝင္ေသာ ကြန္ကရစ္လမ္းကုိေတြ႔ရပါမည္ ရြာအဆုံးအထိ ကြန္ကရစ္လမ္းခင္းေပးထားပါသည္၊ ေရွဆက္၍ ကားကုိ ေျမလမ္းအတုိင္းသြားပါ ေျမလမ္းဆုံးလွ်င္ ဖါေဒ႔ဘုန္ႀကီးေက်ာင္သို႔ ေရာက္ပါသည္။ ဘုန္ႀကီးေက်ာင္သည္ ေပ ၃၀၀-ပါတ္လည္ ေျမျပန္ရွိေသာ ေတာင္ျပန္႔တခုေပၚတြင္ ေတာသစ္ျဖင့္ ၂-ထပ္ ေဆာက္လုပ္ထားပါသည္၊ ေတာင္ျပန္႔ေတာင္ေဘးတြင္ လုံးပါတ္ေသးေသာ တန္ဘုိးမရွိသည့္ ေတာသစ္မ်ား ေပါက္ေရာက္လွ်က္ရွိျပီး ေတာထူထပ္ျခင္းမရွိပါ ေရကုိပုိ၍ျမင့္ေသာေတာင္ေပၚမွ ပုိက္ျဖင့္သြယ္ယူထားသည္ ေစတီသည္ ဘုန္ႀကီးေက်ာင္းအေဆာက္အဦး၏အဆုံး ေရွေျမကြက္လပ္ရွိ ေတာင္ေျမကြက္လပ္အဆုံးတြင္ တည္ထားပါသည္၊ ေက်ာင္းႏွင့္ေစတီျခားတြင္ ေျမကြက္လပ္ ၃၀-ေပေက်ာ္ခန္႔၊ တျခာဖက္တြင္ ၁၀-ေပခန္႔ ရွိမည္ထင္ပါသည္ ထုိင္ႏုိင္ငံပုံေစတီျဖစ္ပါသည္၊ ေစတီသည္သုံးဆင့္ရွိျပီး ပထမအဆင့္တြင္ထီးေတာ္ႀကီး ဒုတိယဆင့္တြင္ ေစတီရံမ်ား ၇-ဆူ တတိယဆင့္တြင္ေစတီရံ ၉-ဆူ ရွိပါသည္ ေနာက္ဘုရားရင္ျပင္ျဖစ္ျပီး တတိယဆင့္တြင္ အရပ္ေလးမ်က္ႏွာ၌ ေက်ာင္ေဆာင္ေလးမ်ားႏွင္ ဘုရားရုပ္ထု ေလးဆူထာပါသည္။ သံဃာအခ်ဳိ ႔ေက်ာင္ေဆာင္ေပၚတြင္ေနျပီး ဆရာေတာ္ဦးဝိမလ (မုတၱမ)သည္ ေရွဘက္ကပ္လွ်က္ရွိ သီးျခာေတာင္တြင္ အိပ္ေဆာင္ေဆာက္လွ်က္ သီတင္းသုံးပါသည္။
ညေန ၆-နာရီမွစ၍ ျမိဳ ႔ေပၚ ရြာရွိ ဆရာေတာ္တပည့္မ်ား စက္ရုံအလုပ္ရုံမ်ားရွိ အလုပ္သမားလူငယ္လူရြယ္မ်ား ေရမီးရရွိေရး ခ်က္ေရး ျပဳတ္ေရး အခန္းအနားျပင္ဆင္ေရး သန္႔ရွင္ေရးတုိ႔ကုိ ဝုိင္ဝန္းလုပ္ေဆာင္ ႀကပါသည္၊ အလြန္လူညီပါသည္ သားငါးမ်ား ကုိခုတ္သူခုတ္ ခ်က္သူခ်က္ ထမင္းေပါင္းသူေပါင္း ေဒါင့္ေစ့ေအာင္လုပ္ေဆာင္ႀကပါသည္၊ ရန္မကင္စက္ခ်ဳပ္ စက္ရုံႏွင္ အျခားစက္ရုံမ်ားမွ အမ်ဳီးသမီး ဓမၼစက္ႀကာအသင္းသူမ်ားကလည္း အသံခ်ဲ ႔စက္ျဖင့္ ဓမၼစက္ႀကာ တရားေတာ္မ်ာကုိ ရြတ္ဆိုႀကပါသည္၊ စည္လုံးညီညာစြာ လုပ္ေဆာင္ႀကသည္ကုိ ေတြရပါသည္၊ ဒီအခ်ိန္မွာ ျမန္မာမ်ား၏ အမူအက်င့္ ဓေလ့စရုိက္အတုိင္း အပူအပင္ ေသာက ဖိနိပ္မူ ခ်ဳ႔ပ္ခ်ယ္မူ မတရာခုိင္ေစမူ အာလုံး မွကင္းေဝးေနသည့္ပုံ အာႏွင့္မာန္ႏွင့္ လုပ္ေဆာင္ေနႀကပါသည္ ပီတိျဖစ္စရာအလြန္ေကာင္ပါသည္၊ ျမန္မာလူမ်ဳီးတုိ႔၏ ဂုဏ္ပုဒ္တခုကုိ ျပေနသည္ႏွင့္တူပါသည္၊ ေလးစားစရာ အလြန္ေကာင္ပါသည္၊ အမွန္ကေတာ့ အားလုံးဟာ ဒုကၡမ်ဳီးစုံ ခက္ခက္္ခဲခဲ မတရား ဖိနိပ္မူ ခုိင္းေစမူမ်ားေအာက္မွာ ေနႀကရတာပါ။
ေနာက္တခုက ျမန္မာဒုိးဘတ္အဖြဲ႔ပါ ရန္မကင္းစက္ခ်ဳပ္္ရုံ လုပ္သားမ်ာ၏ ဒုိးဘတ္အဖြဲ႔ဟာ အလြန္ျမဳိင္ပါတယ္ ေခာတ္ေဟာင္းေခာတ္သစ္ သီခ်င္းမ်ားကုိသီးဆုိ၍ အမ်ဳီးသမီေခ်ာေခ်ာသူက ထုိင္မသိမ္းအင္းက်ီ ထမိန္ဆင္ ဝတ္၍ တေယာက္က ဦေရြွးရုိးပုံစံခ်ယ္သျပီး ပုဆုိးေတာင္ရွည္ ပုသိမ္ထီးေဆာင္းျပီး ဦးေရွြးရုိကအျပင္ အကမ်ဳိးစုံ ကလွ်က္ ျမဳိ ႔တြင္းျမဳိ ႔ျပင္ ေစ်းစက္ရုံအလုပ္ရုံမ်ာသုိ႔ အလွဴခံစဥ္ ထီးေတာ္မ်ာသြာေရာက္ယူစဥ္ကစ၍ ဒုိးဘတ္သံ ညံမစဲ ရွိခဲဲ့ပါသည္၊ ျမန္မာဒုိးဘတ္သံ အုိးစည္သံမ်ားဟာ ဘာသာေရးအလွဴပြဲမ်ား လူမူေရးအခန္းအနားမ်ား၏ ဖြင့္ပြဲလွည့္လည္ပြဲမ်ာမွာ အျမဲပါရွိတဲ့ ျမန္မာယဥ္ေက်းမူ႔ ျဖစ္ပါတယ္၊ ျမန္မာတုိ႔ရဲ ့စည္လုံးမူ႔ တက္ႀကြမူ႔ ယဥ္ေက်းသိမ္ေမြ႔စြာ ေပ်ာ္ရြွင္ႀကတယ္ဆုိတဲ့ ျပရုပ္ရုိးရာယဥ္ေက်းမူ႔ ျမန္မာတုိ႔နဲ႔ ခြဲျခားမရ ခုိင္ျမဲတဲ့ ျမန္မာပိသ ေႀကာင္းျပႏုိင္တဲ့ ျမန္မာယဥ္ေက်းမူ႔ စစ္စစ္ျဖစ္ပါသည္၊ အုိးစည္သံ ဒုိးဘတ္သံ မ်ားသည္ "တမူးရလုိ႔ တပဲလွဴ ဒုိ႔ ရွမ္းေတာင္သူ တူႏုိင္ရုိးလာ" ဆုိသည့္ ျမန္မာတုိ႔၏ စိတ္ေနသေဘာထားကုိ ေဖၚျပေနေသာ ပီတိျဖစ္စရာ ပဲ့တင္သံမ်ားျဖစ္ပါသည္။
ဘုရားထီးတင္ပြဲအတြက္ ေမလ ၁၆-ရက္ေန႔ညက ဓမၼစက္ႀကာအဖြဲ႔အပါအဝင္ လာေရာက္စုေပါင္းလုပ္ကုိင္ ကူညီသူေပါင္း ၁၀၀-ေက်ာ္ခန္႔ရွိပါသည္၊ ပုိလွ်ံေသာ ဝက္ရုိးႀကက္ရုိးမ်ာကုိ ဘူးသီးႏွင့္ေရာ၍ ဝက္သပ္သပ္ ႀကက္သပ္သပ္ ၂-အုိးခြဲ၍ခ်က္ျပီး ညစာထမင္းစားႀကသည္၊ ကြ်န္ေတာ္လည္း ေက်ာင္းရွိဘုရာစဥ္ရွိဘု၇ားမ်ား သန့္႔ရွင္းေရးလုပ္ျခင္း ဧည့္ခံမ႑ပ္တြင္ အလွအပျပင္ဆင္ေပးျခင္းမ်ား ကူညီလုပ္ေဆာင္ေပး၍ ညတနာရီတြင္ အနာယူအိပ္ရန္ ေက်ာင္းေပၚထပ္တက္ခဲ့ပါသည္ ကြ်န္ေတာ္အိပ္မည့္ေဘးတြင္ အသက္ ၄၀-ခန္႔ ျမန္မာ အမ်ဳီးသာတေယာက္ အိပ္ရန္ေရာက္ရွိေနပါသည္ ထုိသူႏွင့္တနာရီေလာက္ စကားေျပာျဖစ္ပါသည္၊ ထုိင္ႏုိင္ငံ ေရာက္ရွိေနသည္မွာ ၁၀-ႏွစ္ခန္႔ရွိျပီး ထုိင္းလူမ်ဳီး လယ္ယာပုိင္ရွင္၏ လယ္ေတာတြင္ အိမ္ေဆာက္ ေနထုိင္၍ ပုိင္ရွင္၏လယ္ယာမ်ားတြင္ ပဲ၊ေျပာင္းဖူး၊ႀကံ မ်ားစုိက္ရေႀကာင္း တလတြင္ ၁၅-ရက္ ၂၀-ရက္ခန္႔ တေန႔ ဘတ္ ၈၀-ျဖင့္လုပ္ရျပီး ပုိင္ရွင္ထံမွ နားရက္မ်ားတြင္ အျခားလယ္ယာမ်ာသို႔ တေန႔ဘတ္ ၁၀၀-ျဖင့္လုိက္လုပ္ရျပီး တႏွစ္ ၃-လအလုပ္မရွိေႀကာင္း လယ္ယာလုပ္သား၂၀-ခန္ကုိလည္း လယ္ယာမ်ားမွာ လုိအပ္လွ်င္ေခၚယူႏုိင္ရန္ စုစည္းထားရေႀကာင္းသိရပါသည္၊ အစားအေသာက္ ေခာတ္မွိအဝတ္အထည္္မ်ား အလြယ္တကူ ဝယ္ယူရရွိႏုိင္မူ႔ ျပဳိင္ဆုိင္မူ႔ အေပါင္းအသင္းမ်ားႏွင္အျပန္အလွန္ ေသာက္စား ေကြ်ေမြးေပ်ာ္ပါး တတ္ႀကသည့္အတြက္ ေငြေႀကးမစုမိ ျဖစ္ႀကရေႀကာင္း သိရပါသည္၊ မိသာစုလုိက္ လယ္ယာလာေရာက္ လုပ္ကုိင္ႀကသူမ်ားကုိ ေမးျမန္သည့္အခါလည္ တႏွစ္တခါ အလုပ္ခ်ိန္နားလုိ႔ ျမန္မာျပည္ျပန္လွ်င္ က်ပ္ ၃-သိန္း ၄-သိန္းေလာက္သာ ပါရွိေႀကာင္းသိရပါသည္၊ သူတုိ႔သည္ အလုပ္လုပ္ေနစဥ္အတြင္း ရသည့္လုပ္အားချဖင့္ လူလုိသူလုိ ဝဝလင္လင္ လူတန္းေစ့ က်မၼာေရးႏွင္ညီစြာ စာေသာက္ေနထုိင္ သြားခဲ့ႀကရသည္ဟု ယုံႀကည္ပါသည္၊ ဖိနိပ္မူ မတရာခုိင္းေစမူ႔ ရွိတာျခင္းတူသည္ထားအုံး ျပည္တြင္မွာ ထုိသုိ႔မေနႏုိင္ပါ၊ ကြ်န္ေတာ္လည္းမနက္ ၅-နာရီတြင္ အိပ္ရာမွထ၍ ေရးမုိးခ်ဳိး အဝတ္အစားလဲကာ ၂၀၀၉ ခုႏွစ္ေမလ ၁၇-ရက္ ေန႔တြင္ ဖာေဒ႔ရြာ ဖာေဒ႔ဘုန္ႀကီးေက်ာင္ဝန္ရွိ သုဇိတံ ဘြဲအမည္း ေပးထားေသာ ေစတီ၏ ဘုရားထီးတင္ပြဲ တြင္ပါဝင္္ကူညီလုပ္ေဆာင္ေပႏုိင္ရန္ အသင့္ျပင္ဆင္ထားပါသည္။
ထီးတင္ပြဲအေႀကာင္း မေျပာခင္ ထုိင္းႏုိင္ငံ၏ လယ္ယာစုိက္ပ်ဳိးေရး လမ္ပန္းဆက္သြယ္ေရးကုိ အရင္ေျပာရမည္ ျဖစ္ပါသည္ လယ္ယာစုိက္ပ်ဳိေရးျဖစ္သည့္ အစိန္းေရာင္ေတာ္လွန္ေရးကုိ ထုိင္ႏုိင္ငံဟာ ၁၉၇၀-ခုႏွစ္မွစ၍ အေမရီကန္ွႏုိင္ငံ၏ နည္းပညာ ေငြေႀကး အကူအညီျဖင့္ ေမြုးျမဴေရးပါတြဲဖက္ စတင္၍ စီမံကိန္းခ်ကာ လုပ္ေဆာင္ခဲ့ပါသည္၊ ေအာင္ျမင္မူ႔ရခဲ့သျဖင့္ ဆန္တင္ပုိ႔မူ႔အမ်ားဆုံးႏုိင္ငံအျဖစ္ ကမၻာတြင္ ပထမရခဲ့ျပီး အျခာသီႏွံမ်ားႏွင့္ ေမြးျမဴေရး သာငါးမ်ားကုိလည္ တင္ပုိႏုိင္ျပီး ထုိင္းျပည္သူမ်ားလည္း ဝဝလင္လင္ က်မၼာေရးႏွင့္ညီစြာ စားေသာက္ႏုိင္ခဲ့ႀကသည္၊ လမ္းပန္ဆက္သြယ္ေရးတြင္ ၁၉၉၀-ခုႏွစ္မွစ၍ အေဝးေျပးလမ္းမႀကီးမ်ား တံတားမ်ား ေက်းရြာအေရာက္ ကတၱရာ ကြန္ကရစ္ လမ္မ်ာေဖါက္လုပ္ ခဲ့ပါသည္၊ ေက်းရြာအေရာက္ လွ်ပ္စစ္မီးရျပီး တအိမ္လွ်င္ေနေရာင္ျခည္သုံး လွ်ပ္စစ္ထုတ္ ဆုိလာျပားတခ်ပ္စိ တီဗြိႀကည့္ရန္ ဖုန္းအာသြင္းရန္ ေပးပါသည္။
လယ္ယာေျမရွိလွ်င္ ေရရွိရမည္ဟု ေႀကြးေက်ာ္၍ ယခုအခါ လယ္ယါမ်ားတြင္ လည္ေနေသာေရပန္း ခ်ထာႏုိင္သည္အထိ တုိးတက္ခဲ့ျပီျဖစ္ပါသည္၊ ကြ်န္ေတာ္ ေျပာင္ဖူးႏွင့္မတ္ပဲ စုိက္ပ်ဳိးေနေသာ လယ္ယာမ်ာသုိ႔ ေရာက္ရွိခဲ့စဥ္ လယ္ယာ၏အလယ္တြင္ ေရပန္းခ်၍ ေရျဖန္းထားသည္ကုိ ေတြ႔ရပါသည္ ျမဳိ ႔ေတာ္ႏွင့္ေဝးလံေသာ ေတာေတာင္ေဒသ အေခါင္အဖ်ား နယ္စပ္ရွိေက်းရြာမ်ား တြင္ျဖစ္ပါသည္ နယ္စပ္ျမဳိျဖစ္သည့္ မဲေဆာက္ျမဳိ႔တြင္ ေရႏုတ္ေျမာင္မ်ားကုိ ကြန္ကရစ္ျဖင့္ အက်ယ္ ၁၀-ေပ၊အနက္ ၁၅ေပခန္႔ ျပဳလုပ္ထာပါသည္၊ အလြန္အားက်စရာေကာင္းပါသည္၊ ျပည္သူမ်ာမ်က္ႏွာႀကည့္၍ အတုယူသင့္ပါသည္။
ေမလ-၁၇ ရက္ေန႔နံနက္ ၆း၃၀ တြင္ သံဃာေတာ္မ်ားအား မုန္႔ဟင္းခါးဆြမ္ ဆက္ကပ္လွဴဒါန္းႀကပါသည္ မနက္ ၉-နာရီအထိ လာေရာက္သူအားလုံးကုိ မုန္႔ဟင္းခါးျဖင့္ ဧည့္ခံပါသည္၊ နံနက္ ၉း၃၀ မွစ၍လာေရာက္သူအားလုံး ႀကက္သာဟင္း ဝက္သားဟင္ သရက္ခ်င္သုတ္ တုိ႔ျဖင့္ဧည့္ခံေကြ်းေမြးျပီး ဘုရားထီတင္ပြဲကုိလည္ နံနက္ ၉း၃၀-နာရီတြင္စတင္ပါသည္ ထီးေတာ္ကုိတင္ရန္္ စက္သီးႀကဳိးတပ္ဆင္ထားျပီး ပန္းရထာျဖင့္တင္မည္ျဖစ္သည္၊

မဲေဆာက္ျမဳီေပၚမွ ဖိတ္ႀကားထာသူမ်ား ေက်းရြာမ်ာ စက္ရုံအလုပ္ရုံ ေဆာက္လုပ္ေရး စတုိးဆုိင္ေစ်းဆုိင္ လယ္ယာမ်ားမွ အလုပ္သမားမ်ား စုစုေပါင္း ၁၀၀၀-ေက်ာ္လာေရာက္ႀကပါသည္ ေက်ာင္းဝင္းအတြင္း လူအမ်ားစည္ကားစြာျဖင့္ ၉း၃၀-နာရီတြင္ ဘုရားထီးတင္ပြဲ စတင္ပါသည္ ေစတီ၏ျငမ္းဆင္ထားေသာ ငွက္ေပ်ာဖူးေပၚသုိ႔ ဆရာေတာ္တပါး ႏွင္အတူ စက္ရုံလုပ္သား ၇-ေယာက္ခန္႔ တက္ေရာက္ေနရာယူႀကပါသည္၊ ပန္းရထားစတင္ထြက္ရွိမည့္ ေနရာတြင္ ဆရာေတာ္ဦဝိမလ ပန္းရထားေပၚသုိ႔ ေစတီႀကီ၏ထီးေတာ္အဆင့္ဆင့္ႏွင့္ စိန္ဖူးေတာ္ကုိတင္ရန္ အသင့္ေနရာ ယူထားပါသည္၊ စက္သီးႀကိဳးဆြဲရန္ အမ်ိဳးသမီးအမ်ဳီးသား ၅၀-ခန္႔ ႀကဳိးကုိကုိင္ထားႀကပါသည္ ေစတီႀကီး၏ ထီးေတာ္အဆင့္ဆင့္ကုိ တခုျပီးတခု ပန္းရထားေပၚတင္၍ စက္သီးႀကဳိးဆြဲကာတင္ႀကပါသည္ ေနာက္ဆုံး စိန္ဖူးေတာ္ကုိတင္ပါသည္ ျပီလွ်င္အုိးစည္ဗုံ၊ေက်စည္ထု၍ ေငြ ေရြ ေပါက္ေပါက္ ခ်ဳိခ်င္မ်ားႀကဲခ်ပါသည္။
ေစတီရန္မ်ား ထီးတင္ျခင္း တတိယဆင့္ရွိ အရပ္ေလးမ်က္ႏွာတြင္ ေက်ာက္ဆင္းတုဘုရားေလးဆူ တဆူစီ ထားရွီဲျခင္မ်ားျပဳလုပ္၍ သာဓုေမာဓန သုံးႀကိမ္ေခၚကာ ဘုရားထီတင္ျခင္း ေအာင္ျမင္စြာျပီးခဲ့ပါသည္။
လာေရာက္ႀကေသာ ဖါေဒ႔ရြာႏွင့္အနီအနားရြာမ်ားမွ ကရင္လူမ်ဳီးမ်ားသည္ ကရင္ရုိးရာ ခ်ပ္ခုတ္အျဖဴ ဝါက်င့္က်င့္ အေရာင္အင္းက်ီမ်ား ဝတ္ဆင္ထားသည္ကုိ ေတြ႔ရပါသည္ ေတာင္ေပၚကရင္မ်ားဟု သိရပါသည္၊
ဖါေဒ႔ရြာအနီးအနာရြာမ်ားတြင္ ျမန္မာျပည္မွ ဝင္ေရာက္လာေသာ ရွမ္း ပအုိ႔ မ်ာလည္ရွိျပီး ထုိင္ႏုိင္ငံမွ ေျမွာင္ ဟုေခၚသည့္ လီေရွာ(လီစူး) ႏွင့္တူသည့္ လူမ်ဳိးမ်ားလည္း ေနထုိင္ေႀကာင္းပါသည္၊ ရြာသူရြာသား ရွမ္း ကရင္ ပအုိ႔ လီေရွာ တုိ႔သည္ဆရာေတာ္ထံ စါအိတ္ကုိယ္စီျဖင့္ အလွဴေငြမ်ား လွဴဒါန္းေနသည္ကုိ ေတြ႔ရပါသည္၊ အလြန္ပီတိ ျဖစ္စရာေကာင္ပါသည္ အုိစီဗုံေပါင္းတညံညံျဖင့္ ျမန္မာလူမ်ဳိတုိ႔၏ အသြင္စရုိက္လကၡဏာ ေပါင္းစည္းမူ ဘာသာေရရုံႀကည္မူ စုေပါင္းေဆာင္ရြက္တတ္မူ ေအးခ်မ္းေပ်ာ္ရြႈင္တတ္မူ ကုိျပဆုိေနပါသည္။
၁၁-နာရီခန္႔တြင္ ထီးတင္ျပီစီး၍ ႀကြေရာက္လာေသာသံဃာေတာ္မ်ာကုိ ဆြမ္းဟင္မ်ာဆက္ကပ္လွဴဒါန္ ဖုန္ေပး ေစပါသည္ ႀကြေရာက္လာသူမ်ားသည္လည္း ထမင္းသုံးေဆာင္ႀကပါသည္။
ေန႔လည္ တနာရီတြင္ႀကြေရာက္လာေသာ သံဃာေတာ္မ်ားအား ေငြ ပစၥည္မ်ား ဆက္ကပ္လွဴဒါန္ျပီး ဆရာေတာ္ဦး------------- ၏တရာပြဲကုိစတင္က်င္းပပါသည္ ႀကြေရာက္သူအမ်ား တရားနာယူ ႀကပါသည္ တရားပြဲ ေန႔လည္ ၃-နာရီတြင္ျပီးပါသည္ ပစၥည္မ်ား ဝုိင္းဝန္းသိမ္းဆည္၍ သန္႔ရွင္းေရးမ်ားျပဳ႔လုပ္ခါ ညေန ၅-နာရီတြင္ မိမိတုိ႔ေနရာအသီးသီးသုိ႔ ျပန္ႀကပါသည္၊ ကြ်န္ေတာ္လည္း မဲေဆာက္ျမဳိရွိမိမိေနရာအခန္းသုိ႔ ညေန ၆-နာရီခန္႔တြင္ ျပန္လည္ေရာက္ရွီခဲ့ပါသည္။
မဲေဆာက္ျမဳီ ႔မွ ၄-မုိင္ခန္႔အကြာ မယ္ပ ၁-ရပ္ကြက္တြင္လည္း ဝပ္မုနိန္ေက်ာင္းဝန္အတြင္း ေရြတိဂုဏ္ေစတီ ပုံတူ ဥာဏ္ေတာ္ေပ ၅၀-ရွိ ေမတၱာေရြျပည္ေအးလုိတရေစတီေတာ္ တည္ထားကုိးကြယ္ရန္ ျမန္မာလူမ်ဳိး ထုိင္းလူမ်ဴိးမ်ား ပူေပါင္၍ ျမန္မာဆရာေတာ္ ဦးစီးျပီး အလွဴေငြေကာက္ခံလွ်က္ ယခုႏွစ္ သတင္ကြ်တ္ တေဆာင္မုန္း လအတြင္းထီးေတာ္ တင္ႏုိင္ရန္ ဝုိင္းဝန္းႀကဳိးစား လုပ္ေဆာင္လွ်က္ရွိပါသည္။
ထုိသုိ႔ေသာ ျမန္မာလူမ်ဳိးမ်ား သိန္း သန္း လာေရာက္လုပ္ကုိင္လွ်က္ရွိသည့္ ထုိင္းႏုိင္ငံတြင္၊

" ယေနျပည္သူျပည္သားမ်ားသည္ ယုံႀကည္စိတ္ခ်ရေသာ ထိေတြ ႔စည္ရုံးႏုိင္စြမ္းရွိေသာ ေခါင္္ေဆာင္မ်ား ရွာေဖြလွ်က္ ထုိသုိ႔ေသာေခါင္ေဆာင္ေနာက္သုိ႔ ေသေသေႀကေႀက လုိက္ရန္အဆင္သင့္ရွိပါသည္ "

No comments:

Post a Comment

Blog Widget by LinkWithin